Oyunlar, araçlar, ekran kartları

Konu, 'Teknolojik haberler' kısmında LORD_KING tarafından paylaşıldı.

  1. LORD_KING
    Offline

    LORD_KING Süper Üye Üye

    Kayıt:
    7 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.097
    Beğenilen Mesajlar:
    1
    Şehir:
    Topraktan
    CHIP Online DirectX 11 etrafındaki oyunları, ekran kartlarını ve benchmark'ları bir araya getirdi.


    DirectX 11 çıktı. Hem Windows 7 hem de Windows Vista bu yeni arabirimi destekliyor; uygun ekran kartları da çoktandır mevcut. Dolayısıyla grafik trenin nereye doğru ilerlediğini gösterme vakti geldi.

    Windows 7'nin yayımlanmasıyla birlikte Microsoft, DirectX arayüzünde birçok yenilik yaptı. Yazılım programlama arabiriminin 11. sürümü selefine göre bazı belirleyici yenilikler sunuyor.

    CPU'ya yardım geliyor
    Ekran kartı pazarındaki en ilgi çekici gelişmelerden biri yine DirectX 11'de gerçekleşiyor. Artık güçlü ekran kartları grafikle alakası olmayan içeriklerin hesaplanmasında da kullanılabilecek. Nvidia bu prensibi CUDA ile çoktan gösterdi. Microsoft, DirectX 11 destekli tüm ekran kartlarında bulunan bu teknolojiye Compute-Shader ismini veriyor güncel DirectX paketine dahil ediyor.

    Oyunlarda iyileştirmeler
    Bir diğer özelliğin ismi Tessalation (parçalama). Buradaki prensip kaba üçgenimsi cisimlerin daha ufak parçalara ayrılması oluyor. Böylece bilgisayar oyunlarındaki karakterler çok daha çekici gözüküyor ve deri veya kıyafet gibi ince detaylar daha gerçekçi gözüküyor. Multi-Threading (paralel işleme) mantığı ise daha fazla performans ötelemesi sağlıyor: Bu teknik, bir görevin içindeki birden çok çalıştırma parçacığının aynı anda işlenmesi anlamına geliyor. Şimdiye kadar bu teknik CPU'larda kullanılagelmiş olsa da artık Direct3D 11 ile ekran kartları da bundan faydalanabilecek. DirectX 11 hakkında diğer teknik detayları ve temel bilgileri bu makalemizde bulabilirsiniz.

    İlerleyen sayfalarda en iyi DirectX 11 ekran kartlarını, yeni DirectX oyunlarını ve güncelleme ile yeni programlama arabiriminin özelliklerini kullanabilen başlıkları tanıtıyoruz.

    Yeni nesil grafiklerin ismi DirectX 11: Gösterişli yeni fonksiyonlar sayesinde ekranda daha etkileyici kareler görmek mümkün olabilecek. DirectX 11 rehberimiz sizi nelerin beklediğini açıklıyor.​


    Windows 7 kapıda bekliyor. Microsoft'un yeni multimedya arabirimi DirectX 11'i Windows 7'ye entegre edip etmeyeceği uzun bir süre belli değildi. RTM sürümden bu yana durum kesinleşti: DX 11, Windows 7 ile beraber geliyor.

    DirectX, program yazarlarına Windows altındaki donanımlara kolay, hızlı ve uygun bir şekilde hitap etmelerinde yardımcı olan bir Microsoft programlama arabirimi. En önemli bileşeni ise PC-oyunlarına has bir arabirim olan Direct3D. Platformdan bağımsız OpenGL ile beraber DirectX motorları, 3D-motor pazarının en ücra köşelerini dahi kapsıyor.

    İlerleyen sayfalarda DirectX'in yeni sürümünün neler getirdiğini, Nvidia ve AMD'nin Windows 7 çıkışı için hangi ekran kartlarını planladıklarını anlatıyoruz.</I></U>

    DirectX 11 Windows Vista ve Windows 7 için yayımlanacak. En son bahsedilende arabirim, doğrudan sisteme eklenmiş olarak gelecek.

    Microsoft DirectX 11'i selef sürümlere göre daha iyi yapmak istiyor. Öncelikle modern bir ekran kartına sahip olan kullanıcıların içlerini şimdiden rahatlatalım: DirectX 11'in birçok özelliğini kullanmak için yeni bir donanıma ihtiyacınız yok. Eğer kullandığınız ekran kartı DirectX 10 veya 10.1'i destekliyorsa çıkacak olan sürümün birçok fonksiyonunu sorunsuz biçimde kullanabileceksiniz. Hatta DirectX 9 ekran kartına sahip olanlar bile yeni teknolojinin tadına bakabilecek. Fakat yapılan tüm yenilikleri görebilmek için AMD'nin ve Nvidia'nın Windows 7 çıkışı için hazırladığı özel donanımlar şart koşuluyor.

    DirectX 10'da olduğu gibi Windows XP kullanıcıları halef sürüm için de boş boş bakmaya devam edecekler. DirectX 11 Windows Vista'nın sürücü modelini (WDDM) kullanıyor ve sadece Vista ve halefi Windows 7 ile uyumlu.

    CPU'ya yardım eden GPU
    Ekran kartı piyasasındaki ilginç gelişmelerden biri aynı zamanda DirectX 11'de de yer alıyor. İlerde yüksek performanslı ekran kartları grafik dışındaki işlemleri gerçekleştirmek için de kullanılabilecek. Nvidia bu prensibi CUDA ile gösterdi: Bir Geforce ekran kartı örneğin bir HD filmi üst seviye bir işlemciye göre çok daha hızlı bir şekilde kodlayabildi. Microsoft bu teknolojiye Compute-Shader ismini veriyor ve çıkacak olan DirectX paketinin içine ekliyor.
    </I></U>

    Hızlandırmak için parçalamak gerek
    Bir diğer özelliğin ismi Tesselation. Bu özellik Direct3D'nin bir önceki sürümü için planlanmıştı; fakat her seferinde iptal edildi. 11. sürüm ile nihayet grafik programlama arabiriminin içine yerleşiyor. Prensip olarak Tesselation, kaba bir üç köşeli nesneyi daha ufak parçalara ayırmayı baz alıyor. Böylece bilgisayar oyunlarındaki önemli karakterler çok daha şık canlandırılabilir ve deri veya kıyafetlerdeki incelikler bile detaylı bir şekilde gösterilebilir. Hardware-Tesselation, Domain-Shader ile beraber tüm işi devralıyor; geri kalan sistemin (özellikle işlemci ve RAM) yükü böylece azaltılmış oluyor. Sadece ekran kartının yükü büyüyor. Sonuç, genel sistem performansına da etki ediyor ve daha iyi grafik ve geometri detaylarıyla parlıyor.

    Hızlı işleme için daha fazla thread
    Multi-Threading işlemcilerde standart hale geldi. Bu teknoloji sayesinde bir görev, parçalara bölünerek bu parçalar paralel olarak işleniyor. İşte bu yöntem Direct3D 11'de de mümkün olacak. DirectX 11'deki yeni kaynak yöneticisi geometri ve kaplama verilerinin birden çok thread ile işlenmesini sağlayabiliyor. Özellikle yükleme ekranı olmayan büyük oyun dünyalarında (çevrimiçi RPG oyunlarındaki gibi) hesaplama, arka planda hızlandırılıyor. DirectX 11, CPU ve GPU iletişiminde gerçekleşebilecek problemlerin önüne geçmek adına veriler için birden çok önbellek kullanımına izin veriyor. Bu önbellekler doldurulup otomatikman doğru sırayla GPU'ya gönderiliyor.</I></U>

    İki büyük üretici de Windows 7'nin çıkışına paralel olarak, DirectX 11'i destekleyen ve böylece tüm özelliklerini kullanabilen ekran kartları sunmak istiyor.

    AMD'nin güncel ekran kartları DirectX 10.1'i desteklerken, Nvidia DirectX 10'da takılı kalmış durumda. Bu kartlar DirectX 11'in bazı parçalarını destekleyecek; ama tüm fonksiyonlarını kullanamayacak. Yeni nesil ekran kartları hakkında bilinenler ise çok az; fakat şurası kesin: Çıkış tarihleri çok yakın.

    AMD: Nvidia'dan biraz önde mi?
    AMD haziran ayında DirectX 11 tanımlamalarına tamamıyla uyan ilk ekran kartını gösterdi. Karta alelacele "Evergreen" kod adı verildi ki, bunun nihai isimle bir alakası olmayacağı kesin. Kartın 40-nm tekniğine göre üretileceği ve TMSC firmasının Wafer'dan sorumlu olacağı kesinleşmiş durumda. Donanım hakkında daha detaylı bir bilgi söz konusu değil. AMD, gerçekleştirdiği etkinlikte Tesselation'ın sunduğu imkanları gösteren ilginç bir teknoloji demosu sundu. Kullanılan ekran kartı sahnedeki kafayı akıcı bir şekilde canlandırabildi. Bu sene içerisinde ilk modeller piyasaya sürülecek. Kesin bir tarih henüz belli değil.
    </I></U> AMD zaman açısından önde gözükse de Nvidia'nın DirectX 11'i destekleyen GT300'ün şansı yüksek. İlk bilgilere göre GPU'ların son geliştirme aşaması başarılı bir şekilde tamamlandı. Teknik detaylar hakkında ancak dedikodu yapılıyor. İddialara göre GT300'ün üst modellerinde 512 adete kadar Shader birimi bulunabilecek ve kartın 512 Bit genişliğinde GDDR5 bellekleri olacak. bellek miktarı da bayağı büyük olacak; şu sıralar 1 ila 2 GB arasında video belleğinden bahsediliyor.

    GT300 ile ilgili diğer bilgiler önümüzdeki haftalar içerisinde yayımlanabilir. Bu GPU'yu temel alan ekran kartlarının bu senenin dördüncü çeyreğinden çıkması bekleniyor.




    </STRONG>
     

Sayfayı Paylaş