[h=1]Ben Affleck: Herkes için çok şaşırtıcı bir deneyim olacak![/h][h=2]DC gücünü göstermeye hazırlanıyor. [/h]Hepimiz Mart 2016da iki efsanevi süper kahramanı karşı karşıya getirecek olan Batman ve Superman: Adaletin Şafağı için gün sayıyoruz. DC evreninde yeni bir çağ başlatacak olan filmde yeniBatmanimiz Ben Affleck ile tanışmış olacağız. Usta aktör yaptığı açıklamalarda, Batman ve Superman: Adaletin Şafağı filmi için çalışmaların sürdüğünü ve film vizyona girdiğinde herkes için çok şaşırtıcı bir deneyim olacağını belirtti. Ayrıca DCnin sinemadaki gücünü göstereceğini de belirtiyor. Son olarak, söylemeden geçmeyelim DCnin, Batman v Superman filminden sonra Suicide Squad, Justice League ve yeni bir Batman filmi vizyona girmek için sıra bekliyor. Batman v Superman: Adaletin Şafağı filmi 25 Mart 2015te vizyona girecek. Gizlenmiş İçerikGörmek İçin Foruma Giriş Yapınız. !
PlayStation Plus’ın Aralık ayı oyunları belli oldu! Bakalım Aralık ayı oyunları sizleri memnun bırakacak mı? Bundan birkaç saat önce Microsoft’un; Xbox Live Gold üyeleri için Aralık ayında vereceği ücretsiz oyunları açıklamasının ardından nihayet Sony de, PlayStation Plus kullanıcılarına ücretsiz olarak sunacağı Aralık ayı oyunlarını bizlerle paylaştı. Listeye baktığımızda, her ay olduğu gibi PlayStation 3 oyunlarının diğer platformlardaki oyunlara göre biraz daha ağır bastığını görüyoruz. SizcePlayStation 4kullanıcılarının, geçtiğimiz aylarda verilen PlayStation Plus oyunlarında yaşadığıtatminsizlik duygusu, Aralık ayında da devam edecek mi? İşte söz konusu olan oyunların bulunduğu, Far Cry 3: Blood Dragon (PS3) Freedom Wars (PS Vita) Gauntlet: Slayer Edition (PS4) King’s Quest — Chapter 1: A Knight to Remember (PS4) Rocketbirds: Hardboiled Chicken (PS Vita) SSX (PS3)
[h=1]Team Fortress 2’ye Gabe Newell geliyor![/h][h=2]Oyuncular bu karakter tasarımını oldukça sevmiş. [/h]Oyun dünyası denince Gabe Newell şüphesiz ilk akla gelen isimlerden biridir. Valve’nin patronu ve Steam platformunun kurucusu olan Newell oyuncular tarafından da oldukça sevilen bir şahsiyettir.Bazı oyuncular bu sevgiyi biraz daha ileri taşıyarak Team Fortness 2 oyununa Gabe Newell’i getiriyor. Retro- donhonk ve Void isimli iki Steam Workshop yapımcısı oyundaki Heavy Karakterini biraz değiştirerek Gabe Newell’a benzetmeyi başarmış. Oldukça güzel gözüken bu karakteri oyunda görebilmemiz için Valve’nin bu tasarıma izin vermesi gerektiğini hatırlatalım. Gizlenmiş İçerikGörmek İçin Foruma Giriş Yapınız. !
[h=1]Fallout 4 almamak için 11 geçerli sebep![/h][h=2]Çabuk, Fallout severler gelmeden. [/h]Oyun dünyası şu sıralar Fallout 4 ile sallanıyor. Oyun dünyasında gerek Fallout 4 videoları, gerek Fallout 4 haberleri hızla yayılırken, bir kesim oyuncular ise Fallout 4’ten habersiz. Bu yazımızda o kesim oyuncuları bırakacağız bir kenara. Aslında Fallout 4 severleri de bir kenara bırakacağız. Biz o arada kalan oyunculara hitap edeceğiz. Bu yazımızda, o oyunculara Fallout 4 almamak için 11 geçerli sebep belirteceğiz. Yani pek cüzdan dostu bir yazı olacak. Ha, tabii bu sebepler sonrasında yine de almak isterseniz oyunu, buyurun alın arkadaşlar. Silah zoruyla değil sonuçta. Gizlenmiş İçerikGörmek İçin Foruma Giriş Yapınız. ! [h=2]Yüklenme Süreleri![/h]Bethesda’nın oyun motorunun berbat olduğunu kabul etmeyecek bir oyuncu tanımıyorum ben. Eğer varsa da, Bethesda ile pek içli dışlı bir oyuncu değildir o zaten. Bu madde için PC platformunu biraz uzak tutmak gerekecek çünkü Fallout 4’ün konsol sürümlerinde yüklenme süreleri 50 saniyeye kadar çıkabiliyor. Günümüz oyunları bu yeni nesil konsollarda 10 saniyede yüklenebilirken Fallout 4’ün 50 saniyede yüklenebilmesi oldukça sıkıcı bir durum. PC platformunda da durum böyle mi bilemeyeceğim fakat Fallout 4’ü konsola almamanız için geçerli bir sebep bu. [h=2]Grafikler![/h]Evet, evet, biliyoruz söylemenize gerek yok. Her şey grafik demek değil. Grafik haricindeki diğer ögelere değinmeden önceden biz grafiklere değinelim de sonrasında zaten ne olursa olur. Her neyse, Fallout 4’ün grafiklerinin günümüz teknolojisinden biraz geri olduğunu kabul etmek gerekir.Oyun içindeki kaplamalar çok düz ve basit. Durum böyle olunca Fallout 4’ün o güzel atmosferi de biraz sönüyor tabii. Tüm bunların haricinde konuşmalar ile dudak hareketleri arasında bir bağ yok. Animasyonlar zaten Allah’a emanet. Daha ne olsun? Gizlenmiş İçerikGörmek İçin Foruma Giriş Yapınız. ! [h=2]En Basit Mekanikleri Bile Bilmiyoruz![/h]Fallout 4, daha önceden de dediğimiz gibi, derin ve geniş bir yapıya sahip olan RPG oyunu. Oyunun bu büyüklüğü tabii ki oyun içerisindeki farklı elementlerden ötürü. Fakat bu elementleri bize oyun bir türlü tam olarak öğretmiyor. Mesela hangi Fallout 4 oyuncusu bina/sığınak yapmayı tek seferde doğru düzgün bir şekilde başarabildi? Mesela hangi Fallout 4 oyuncusu bilgisayar terminallerindeki mini oyunları ilk seferde anladı? Anlayamazsınız, yapamazsınız arkadaş. Oyun öğretmiyor. Tamam, bu öge belki sizin için önemli olmayabilir. Çünkü kendiniz öğrenmeyi daha değerli buluyorsunuzdur.Ben de o şekilde daha çok eğleniyorum fakat diğer oyuncuları da düşünmek lazım. Mesela sürekli oyun oynamaya zamanı olmayan bir oyuncu böyle şeylere kafa yorarak çok zaman kaybedebilir. [h=2]Tabii ki de Hatalar![/h]Her büyük RPG oyununda hata olabilir. Hatta günümüzde çıkış yapan küçük, büyük her oyun hata dolu çıkıyor fakat şimdi Fallout 4’ün özrü bu mu olacak? Küçük hatalar pek önemli olmasa da, oyunun tadını kaçıracak, oyun içerisindeki ilerlemenizi silebilecek, hatta sizi oyunun en başına döndürebilecek büyük hatalar bulunuyor Fallout 4’te. Bu sebepten ötürü almayabilirsiniz. Fakat bu ilerde almayacağınız anlamına gelmez tabii ki. Güncellemeleri beklemek en iyisi arkadaş. Gizlenmiş İçerikGörmek İçin Foruma Giriş Yapınız. ! [h=2]Kullanıcı Ara Yüzü![/h]Aslında firmanın bir önceki oyunu olan The Elder Scrolls V: Skyrim’ın kullanıcı ara yüzü pek güzel ve kullanışlıydı. Fallout 4 ile neden böyle bir kullanıcı ara yüzü çıktı ki şimdi? Elimizdeki silahı değiştirmek için bile menüler arasında kaybolup, onlarca tuşa basmamız gerekiyor. Çok küçük ayarlamalar yapabilmek için bile bu kadar uğraşmamız zaten kullanıcı ara yüzünün kullanıcılara pek hitap etmediğini gösterir nitelikte. [h=2]Standart Problemimiz; Yapay Zeka![/h]Fallout 4’ün yapay zekası şimdi o kadar da kötü değil fakat biz bu başlık altında yardımcı karakterlerin yapay zekasından bahsedeceğiz. Mesela Dogmeat ve Nick Valentine. Bu karakterlerin yapay zekası gerçekten bu kadar basit olmak zorunda mı şimdi? Eğer Fallout 4’ü yardımcı karakterlerin gerçek yardımları ile oynamayı denerseniz zaten bu yapay zekaların pek de zeka içermediğini görebileceksiniz. Gizlenmiş İçerikGörmek İçin Foruma Giriş Yapınız. ! [h=2]Standart Problemimiz; Hep Aynı Görevler![/h]Açık dünyaya sahip oyunların tamamında aynı sorun var bence. Evet, gerçekten eğlenceli ve benzersiz görevler bu oyunların içinde olabiliyor fakat bu oyunların genelindeki görevler sürekli aynı şeyi yapmamızı istiyor. Özellikle Mad Max ve ****l Gear Solid V: The Phantom Pain ile birlikte sınıra ulaşan bu durumun Fallout 4 ile değişmemiş olması beni üzdü. Oyunlarda deli gibi ana görevleri veya yan görevleri yapmayı seven biri olarak Fallout 4’ün görevlerinin yarısından çoğunun hep aynı olduğunu söyleyebilirim. [h=2]Dövüş/Savaş Mekanikleri![/h]Sanıyorum ki bu habere bu başlık biraz ağır kaçacaktır. Çünkü Fallout 4’ün savaş veya dövüş mekanikleri bir önceki oyuna göre büyük ölçüde iyileştirilmiş fakat bu tür şeylere kafayı takan bir oyuncuysanız sizin için yeterli olmayacaktır bu iyileştirmeler. Bu konuda özellikle kontroller biraz kötü. Bu durumu PC oyuncuları değiştirebiliyor olsa da konsol platformunda bu ne yazık ki geçerli değil. Gizlenmiş İçerikGörmek İçin Foruma Giriş Yapınız. ! [h=2]Diyalog Şeysi![/h]Yazımızın bu bölümüne kadar, “Ya he he sen Fallout 4 oynamamışsın. Batman filandır o.” diyerek geldiyseniz ve bu maddede yine yazımıza hak vermiyorsanız bu sefer sorun sizde demektir. Fallout 4’ün diyalog seçeneklerinde 1 iyi, 1 kötü, bir sarkastik ve 1 adet de agresif cevap seçeneğiniz bulunuyor fakat bunların hepsi tek bir kelime ile ifade ediliyor. Fallout serisinin bir önceki oyunlarında söyleyeceğimiz şeyin tamamını görebilirken, 4. oyunda neden göremiyoruz şimdi? Ne söyleyeceğinizi tam olarak kestiremediğiniz sürece NPC karakterler ile başınız belada olacaktır. [h=2]Mod Aşkı![/h]Bethesda, Fallout 4’ü çıkartırken mod yapımcılarına güvendiğini onlarca kez söyledi sanırım. Bethesda neden oyunun eksiklerini kendi düzeltemiyor da mod geliştiricilerine bu iş bırakılıyor bilmiyorum fakat mod geliştiricileri Fallout 4’ü daha güzel bir hale getirmesine henüz 2-3 ay var. Yani bekleyiniz efendim. Bundan aylar sonra daha ucuz bir fiyata, daha güzel bir Fallout 4 alabileceksiniz. Fakat Bethesda’nın güncellemeleri sayesinde değil. Mod geliştiricileri sayesinde. Gizlenmiş İçerikGörmek İçin Foruma Giriş Yapınız. ! [h=2]Karakter ve Senaryo Henüz Oturmamış![/h]Fallout 4’ün en kötü yanı, oyunun senaryosunun ve karakterlerinin ne yazık ki oyuna bir türlü oturtulamamış olmasıydı. Fallout 4’ü senaryo odaklı oynadığınız zaman senaryonun tümünün acele ile yazıldığını ve acele ile oyuna aktarıldığını fark edeceksiniz. Rastgele kişiler sizi bilmediği halde Power Armour veriyor. Görevlerin nasıl biteceğini önceden fark edebiliyoruz ve hatta senaryodaki beklenmedik olayları bile çok önceden tahmin edebiliyoruz. Ayrıca oyundaki insan karakterlerin tümü de sıkıcı ve düz bir yapıya sahip. Fakat robotlar için bu söz konusu değil. İyi ki
Dijital Oyun Geliştiricileri Artık TOGED Tarafından Temsil Edilecek 26Ülkemizdeki dijital oyun geliştiricilerini aynı çatı altında toplayan DOGED adını TOGED olarak değiştirdi Dijital Oyun Geliştiricileri Derneği (DOGED), Türkiye’deki dijital oyun geliştiricilerini bir araya getirerek onların teknik ve ekonomik gelişimine katkı yapmak, sektöre nitelikli iş gücü sunacak ve video oyunları konusunda kamu bilincini artıracak bir platform oluşturmak amacıyla Ağustos 2014’te kurulmuştu. DOGED geride bıraktığımız yıl içerisinde oyun sektörünün gelişimine katkı sağlayacak pek çok çalışmada ve etkinlikte öncü rol oynadı. Ekonomi Bakanlığı’ndan aldığı destekle geçtiğimiz Ağustos ayında Almanya’da düzenlenen gamescom fuarında ilk kez Türkiye standı açılmasına öncülük yapmayı başaran DOGED, böylelikle üstlenmiş olduğu ulusal temsilcilik rolüne paralel olarak adını Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği olarak değiştirme kararı aldı. Bu amaçla T.C. Ankara Valiliği’ne yapılan başvuru, Ekonomi ve Sanayi Bakanlıklarının desteği ve İçişleri Bakanlığı’nın da onayıyla 3 ay gibi oldukça kısa bir sürede sonuçlandırıldı. DOGED’in adını TOGED olarak değiştirerek isminin başına Türkiye’yi eklemesi, derneğin üstlendiği sorumluluğu da artırdı. Bu sorumluluğun farkında olan TOGED, Türkiye’deki oyun geliştiricilerine mümkün olan tüm desteği sunarak ülkemizdeki dijital oyun sektörünün gelişimine katkıda bulunma konusundaki ulusal ve uluslararası çalışmalarına daha büyük bir şevkle devam edecek. TOGED Yönetim Kurulu Başkanı Ali Erkin konuyla ilgili düşüncelerini, “Türkiye ismini kullanma hakkının bize emanet edilmiş olması sorumluluğumuzu bir nebze daha artırırken, derneğimizin sektörün temsilci makamı olarak tescillenmesi anlamına da geliyor. Bu sorumluluğun bilinciyle ülkemiz dijital oyun sektörünün gelişimine katkıda bulunma konusundaki ulusal ve uluslararası çalışmalarımız daha büyük şevkle devam edecek. Bu vesileyle derneğimize bu hakkın böylesine rekor sürede tanınmasında büyük emeği geçen sayın sanayi, ekonomi ve iç işleri bakanlarımız başta olmak üzere, Ankara valimiz, dernekler dairesi başkanımız ve sayın müsteşarlarımıza teşekkürü borç biliriz,” şeklinde dile getirdi.
Star Wars Battlefront Grafik Modu İnanılmaz Kısa bir süre önce piyasadaki yerini alan Star Wars: Battlefront, özellikle içerik eksikliğinden dolayı ciddi eleştirilere maruz kalmıştı. Yapım gerçekten de DICE’ın diğer bir serisi olan Battlefield ile karşılaştırıldığı zaman, oldukça sığ bir içeriğe sahip durumda… Lakin bu durum yapımın inanılmaz bir görselliği gözler önüne sunduğu gerçeğini ise elbette ki değiştirmiyor. Üstelik bu inanılmaz görselliği, mükemmel bir optimizasyon ile oyunculara sunmayı başarmış olan yapımın, PC sürümü için yayınlanan moduysa tek kelimeyle inanılmaz! Mod geliştiricileri Star Wars: Battlefront için de rahat durmadı ve yapımın çıkışının üzerinden oldukça kısa bir süre geçmiş olmasına rağmen, yapım için muazzam bir SweetFX modu geliştirdi. “Martin Bergman” isimli bir kullanıcı tarafından geliştirilmiş olan bu modla birlikte, yapımın görselliği daha keskin hatlara ve yenilemiş bir AA sistemine kavuşuyor. Tüm bunlar sayesinde ise yapım gerçek hayattan ayırt edilemez bir grafiksel seviyeye rahatlıkla ulaşmayı başarıyor.