Gizlenmiş İçerikGörmek İçin Foruma Giriş Yapınız. ! [h=2]AMD bundan sonraki sürücü güncellemelerinde, Mantle için gelişirilmiş yeni optimizasyonlara yer vermeyecek.[/h]AMD, Mantle APIsi için yaptığı yazılımsal geliştirmeleri artık resmen durdurduğunu açıkladı. Şirketin Mantle APIsi halen piyasada olan ve gelecekte çıkacak ekran kartları için sürücü seviyesinde desteklenmeye devam edilecek. Ancak bundan sonraki güncellemelerde, Mantle için özel hazırlanan performans artırıcı optimizasyonlara yer verilmeyecek. AMD bundan sonraki sürücülerinde DirectX 12 ve Vulkan APIleri üzerine yoğunlaşacak. Halen Mantle kullanan pek çok oyun var ve Star Citizen gibi bazı Mantle destekli oyunlar da halen geliştirilme sürecinde. AMD ekran kartlarında bunlara destek verilmeye devam edilecek, ancak şüphesiz bu destek hayli sınırlı kalacak. Mantle APIsi yaklaşık iki sene boyunca piyasada kaldı ve bu süre içinde hayli ses getirmeyi başardı. AMDnin neden bunu terk ettiği ve DirectX 12ye odaklandığı kesin olarak bilinmiyor. Bir teoriye göre AMD bunu Microsoftu köşeye sıkıştırmak için bir koz olarak kullandı. Microsoftun uzun süre DirectX APIsi üzerine çivi bile çakmaması, yazılımsal optimizasyonları Windows platformu yerine Xbox konsollarına sakladığı yönünde ciddi söylentilere yol açmıştı. AMDnin Microsoftu bu konuda zorlamak ve belki de tamamen devre dışı bırakmak için Mantle APIsini ortaya attığı tahmin ediliyor. Ancak Microsoft apar topar DirectX 12yi duyurduğunda, kısıtlı kaynaklarını böyle bir yarışta heba etmek yerine, amacına ulaşmanın rahatlığıyla Mantleı elden çıkarması da gayet mantıklı bir sonuç. Sonuçta tüm AMD ekran kartları DirectX 12 ile de gayet rahat çalışmaya devam edecekler.